Werken bij Trees and the Forest? Bekijk onze openstaande vacatures en stageplaatsen

Bekijk vacatures
> >

“Het bieden van de best mogelijke klantervaring is de kern van elk online concept.”

Conceptontwikkeling vormt de brug tussen uw digitale strategie en de uitvoering daarvan. Wij vertalen uw strategie naar creatieve online oplossingen, winnende concepten en krachtige proposities.

Samen bedenken we vernieuwende ideeën. Deze werken we vervolgens uit tot innovatieve concepten. Volledig afgestemd op enerzijds uw merkwaarden en anderzijds de behoeften van uw doelgroep. Wij helpen u innoveren, door klantgerichte digitale producten voor uw platformen te ontwerpen.

Stap 1: Analyse van uw idee

Wij starten met het analyseren van uw idee of initiatief. Zo krijgen we duidelijk inzicht in de haalbaarheid van het online concept. En inzicht in de waardepropositie, oftewel de onderscheidende waarde die uw concept biedt. Ook krijgen we antwoord op de vraag of de oplossing aansluit op de behoeften van de gebruiker.

Onze analisten voeren onder andere een marktanalyse, doelgroepanalyse, technische analyse en functieanalyse uit. Op basis van deze analyses wordt duidelijk of uw nieuwe idee kans van slagen heeft. En net zo belangrijk; of er daadwerkelijk draagvlak is voor het digitale concept.

Stap 2: Van idee naar concept

De eerste stap in conceptontwikkeling is het visualiseren van uw online oplossing. Vervolgens bepalen we samen de waardepropositie. En welke relevante kanalen en middelen worden ingezet om de waardepropositie te leveren. Door gebruik te maken van creatieve sessies creëren we samen verschillende conceptontwerpen. Elk design wordt volledig afgestemd op uw visuele merkidentiteit. Zo wordt uw concept ook direct herkenbaar voor uw doelgroep.

Stap 3: Ontwikkelen, testen en evalueren

De volgende stap is gericht op het uitwerken van verschillende conceptontwerpen. Onze conceptontwikkelaars vertalen de ontwerpen naar (klikbare) demo’s. In deze ‘prototypes’ zijn de belangrijkste onderdelen geïntegreerd, waaronder; de specifieke functionaliteiten van het digitale product, de navigatie, de grafische vormgeving en stijlelementen, zoals uw huisstijl.

Elk prototype laten we uitvoerig testen door potentiële gebruikers. De verzamelde gebruikersfeedback wordt vervolgens geanalyseerd en geëvalueerd, om verbeteringspunten te identificeren. Op basis van deze inzichten selecteren we samen het conceptontwerp, dat de grootste kans heeft op een succesvolle marktintroductie. Dit ontwerp werken we uit tot het uiteindelijke product.

Stap 4: Marktintroductie

Het definitieve concept is klaar voor marktintroductie. In deze fase integreren we het digitale product binnen uw huidige online platformen. Afhankelijk van het concept kan de oplossing ook als eigen platform worden gelanceerd. Vervolgens brengen we het nieuwe concept bij uw doelgroep onder de aandacht. Dit doen we aan de hand van een spraakmakende en opvallende lanceringscampagne. De campagne rollen we uit over alle relevante digitale kanalen, om de doelgroep optimaal te bereiken en te activeren.

Stap 5: Waarde creëren voor uw doelgroep

Het succes van uw digitale product wordt bepaald door de gebruiker. Elke oplossing die u ontwikkelt moet daarom waarde creëren voor uw gebruikers. Daar ligt ook de grootste uitdaging voor uw merk; het bieden van een consistente, gepersonaliseerde gebruikerservaring.

Wij koppelen uw strategische doelen aan de wensen, behoeften en verwachtingen van uw doelgroep. En stemmen uw online concept af op alle contactmomenten binnen de klantreis. Het resultaat is een gebruiksvriendelijk en klantgericht platform. Een digitaal platform dat dient als springplank voor het bereiken, boeien, binden en activeren van gebruikers. Dat volledig is ingericht om een positieve klantervaring te bieden. Zo creëren we waarde voor uw doelgroep.