> >

“Samen sturen we tijdig campagnes bij, optimaliseren de UX waar nodig en verhogen de online conversie.”

Het optimaliseren van digitale klantervaringen is een voortdurend proces. Daarom meten en analyseren we continu het online gedrag van uw doelgroep. Hierbij richten we ons op elke fase binnen de digitale klantreis. En op alle online middelen, media en kanalen, die uw merk dagelijks inzet.

We monitoren, meten en analyseren elke branding- of marketingcampagne, die we samen met u opzetten en uitvoeren. Dit doen we uiteraard ook voor alle optimalisatie- en implementatieprocessen, ter verbetering van de gebruikerservaring.

Op basis van kwantitatieve en kwalitatieve analyse krijgt u direct feedback over het klantgedrag. En real-time inzicht in hoe consumenten of gebruikers elk contactmoment ervaren. Zo kunnen we tijdig campagnes bijsturen, digitale oplossingen bijstellen, de gebruikerservaring waar nodig optimaliseren en online conversie verhogen.

Onze data-analisten benutten de nieuwste analysetechnologieën, evenals hun expertise en creativiteit in digital en big data. Dat ziet u terug in de waardevolle inzichten in de prestaties  en effecten van alle lopende campagnes. Maar ook in de actiegerichte rapportages over de gebruikvriendelijkheid van uw digitale producten en uw platform in zijn geheel. Samen halen we het maximale uit het analyseren van uw klant- en bedrijfsgegevens. Dit alles met het doel om de algehele klantbeleving verder te optimaliseren.

Stap 1: Online gedrag van uw doelgroep meten

Iedere online zoekopdracht, klik, reactie of bericht op social media geeft meer inzicht in het gedrag, de wensen en behoeften van de klant. Door deze data te analyseren kunnen we de doelgroep beter begrijpen en sneller reageren op veranderingen in hun voorkeuren.

Het analyseren van online klantgedrag vraagt om een andere analytische aanpak.  Traditionele analysemodellen en eenvoudige KPI-dashboards zijn daarom niet toereikend. Onze data-analisten benutten big data en ‘datamining’ technieken voor het meten en analyseren van online gedrag. Zo kunnen we waardevolle informatie filteren en patronen ontdekken, wensen en verwachtingen inzichtelijk maken, trends en ontwikkelingen in kaart brengen en kansen voorspellen. Wij gebruiken hiervoor onder andere de volgende analyses:

  • Netwerkanalyse
  • Clusteranalyse
  • Basketanalyse
  • Regressieanalyse

Stap 2: Klantervaringen binnen de klantreis analyseren

Wij analyseren alle klantervaringen binnen de digitale klantreis. Niet alleen voor de reis binnen uw online platform, maar ook binnen alle digitale kanalen waar uw doelgroep actief is. En via de digitale communicatiemiddelen, waarmee uw merk met klanten in contact komt. In onze klantreis-analyses nemen we de volgende hoofdfasen als uitgangspunt:

Bereiken

De klant maakt kennis met uw merk. In deze fase wordt de interesse van de klant gewekt.

Boeien

De klant wordt geïnspireerd en verleid om tot actie over te gaan. In deze fase wordt conversie gestimuleerd.

Binden

De klant gaat over tot de gewenste actie. In deze fase is de conversie voltooid.

Behouden

De klant wordt loyaal aan uw merk. In deze fase worden bestaande klanten aangezet tot een nieuwe actie of aankoop.

Touchpoint-analyses

Vervolgens analyseren we alle contactmomenten binnen de online klantreis. Op basis van deze touchpoint-analyse krijgen we duidelijk inzicht in het gedrag en sentiment van elke klant, tijdens elk contactmoment. De analyse geeft antwoord op vragen zoals:

  • Sluiten de contactmomenten aan op het klant- of gebruikersprofiel?
  • Welke contactmomenten zorgen voor een positieve klantervaring?
  • Spelen de contactmomenten in op de behoefte van de klant?
  • Wat zijn de beste momenten om de klantervaring te vergroten?
  • Welke contactmomenten zijn van invloed op de merkbeleving?
  • Draagt elk contactmoment bij aan een consistente ervaring?

Touchpoint-analyes geven ons de mogelijkheid om trends en patronen binnen de online klantreis te herkennen. En kansen voor optimalisatie te ontdekken. Aan de hand van deze waardevolle inzichten kunnen we vervolgens snel anticiperen op de behoeften, de voorkeuren en verwachtingen van de klant. Zo maken we de klantervaring nog persoonlijker én relevanter. En kunt u de concurrentie voor blijven. Samen halen we het maximale uit klantreis-analyses.