> >

“Een optimale, consistente gebruikerservaring bepaalt het succes van uw merk.”

Wij optimaliseren de gebruikerservaring van uw online platformen. Of dat nu een website, webshop, app of andere digitale toepassing is. Dit is een continu proces van meten, testen, analyseren, evalueren en optimaliseren. Het resultaat is één consistente ervaring op alle apparaten en alle schermgroottes.

Het optimalisatieproces start met het testen van de gebruiksvriendelijkheid van uw platform. Vervolgens doen we aanbevelingen ter optimalisatie van de gebruikerservaring. Met de inzet van de juiste tools brengen we deze aanbevelingen in de praktijk.

Uit alle verzamelde gebruikersfeedback komen ook nieuwe kansen in beeld. Deze kansen benutten we door nieuwe digitale oplossingen te implementeren. Na het optimalisatie- of implementatieproces worden de prestaties en effecten voortdurend gemeten. Zo kunnen we tijdig bijsturen en de gebruikerservaring waar nodig verder optimaliseren.

Stap 1: Gebruiksvriendelijkheid testen

Ons Usability-team test de gebruiksvriendelijkheid van uw online platform. Hiervoor zetten we diverse testsystemen in, zoals:

  • Analytics
  • A/B testing
  • Agile testing
  • Concept testing
  • User feedback tools
  • Remote user testing
  • Eye tracking
  • Mouse tracking
  • Card sorting

Op basis van deze testen brengen we knelpunten binnen uw online platform in kaart. Deze knelpunten kunnen betrekking hebben op diverse onderdelen, zoals:

  • Design
  • Layout
  • Technische architectuur
  • Informatiestructuur
  • Navigatie
  • Functionaliteiten
  • Content
  • Interactie
  • Mobiele versie

Stap 2: Aanbevelingen ter optimalisatie van de gebruikerservaring

Vervolgens doen we concrete optimalisatievoorstellen, gericht op het optimaliseren van de gebruiksvriendelijkheid. Deze aanbevelingen nemen we als basis voor het wegnemen van knelpunten binnen alle relevante onderdelen en kanalen.

Stap 3: Gebruiksvriendelijkheid optimaliseren

Aan de hand van de testresultaten en aanbevelingen optimaliseren we de gebruiksvriendelijkheid van uw online platform. Wij zorgen ervoor dat bezoekers hun weg kunnen vinden op uw platform. Dat bezoekers terugkeren. En dat elke bezoeker een optimale ervaring heeft. Dit doen we door het verbeteren van onder andere:

  • Vindbaarheid
  • Laadsnelheid
  • Leesbaarheid
  • URL-structuur
  • Navigatiestructuur
  • Indexeren en crawlen van inhoud
  • Herkenbaarheid van iconen en visuals
  • Zoekfunctie
  • Call-to-actions
  • Formulieren
  • Interne linkstructuur
  • Toegankelijkheid van content
  • Zichtbaarheid van relevante content
  • Beveiliging van uw platform

Stap 4: Nieuwe oplossingen implementeren

Uit alle verzamelde testresultaten en gebruikersfeedback worden ook nieuwe kansen ontdekt. Deze kansen vertalen we naar nieuwe digitale klantprocessen en oplossingen. Stuk voor stuk vernieuwende producten, die aantoonbaar bijdragen aan de gebruikerservaring. Door middel van A/B testing experimenteren we met verschillende varianten van elk concept. Vervolgens selecteren we de beste variant en implementeren we deze oplossing binnen uw online platform.

Stap 5: Effecten meten

Na het optimalisatie- of implementatieproces voeren we een nulmeting uit om de startpositie te bepalen. Samen formuleren we uw online doelen op het gebied van conversie, leadgeneratie, gebruikerservaring en betrokkenheid. Vervolgens benoemen we de KPI’s waarop u wilt sturen. Vanuit deze startpositie kunnen we de prestaties en effecten voortdurend meten.

Real-time rapportages

Met behulp van praktische KPI-dashboards maken we de resultaten inzichtelijk en transparant. Zo heeft u snel inzicht in de prestaties per onderdeel of proces. Via uw dashboard kunt u ook uitgebreide optimalisatie-rapportages raadplegen. Deze rapportages geven een real-time overzicht van de behaalde doelen en verbeteringspunten.

Real-time rapportages geven ons de mogelijkheid om tijdig in te grijpen en uw online klantprocessen op elk moment bij te sturen. De KPI-cijfers gebruiken we ook als input voor het evalueren en optimaliseren van de prestaties van elke nieuwe oplossing. Op deze manier werken we samen voortdurend aan het leveren van een excellente gebruikerservaring.