> >

“Online activatie start met het creëren van de optimale marketingmix.”

Binnen het digitale speelveld vervult marketing een centrale rol bij het bereiken van online doelgroepen. Wij benutten de mogelijkheden van online marketing om mensen aan uw merk te verbinden. Hierin gaan we verder dan alleen het bereiken van online doelgroepen. We boeien, binden en activeren uw doelgroep. Hiervoor creëren we samen een creatief online platform. Een platform waarop alle beschikbare communicatiemiddelen worden ingezet, die bijdragen aan het activeren van de doelgroep.

Het bepalen van de juiste mix van marketingmiddelen vormt het centrale vertrekpunt van elke online marketingcampagne. Vervolgens bedenken we samen spraakmakende en vooruitstrevende campagnes, waarin een doeltreffende merkactivatie centraal staat. Elke marketingcampagne wordt zo breed mogelijk uitgerold. Via alle relevante digitale platformen, media, kanalen én apparaten. Zo zijn we in staat om de doelgroep rechtstreeks aan te spreken en mensen in beweging te brengen.

Stap 1: Online marketingmix bepalen

Online activatie start met het creëren van de optimale marketingmix. Deze stemmen we af op uw merkstrategie, uw online doelstellingen, de marktbehoefte en de doelgroepbehoefte. Voor iedere campagne hebben we een breed aanbod aan online marketingmiddelen tot onze beschikking. Wij zetten onder andere de volgende middelen in:

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Zoekmachine optimalisatie is een krachtig middel om de online vindbaarheid en zichtbaarheid van uw merk te vergroten.

Zoekmachine adverteren (SEA)

Met behulp van Google AdWords campagnes helpen we bij het genereren van waardevolle leads en meer online verkoop. Via remarketing campagnes bereiken we bezoekers, die eerder uw online platform hebben bezocht.

Content marketing

Content marketing is hét middel om uw doelgroep te bereiken, informeren, boeien, binden en behouden.

Social media marketing (SMO)

We benutten social media om uw bereik te vergroten, de dialoog te starten en mensen te activeren.

E-mail marketing

E-mail marketingcampagnes zetten we in om een grote groep klanten te bereiken, klantrelaties te onderhouden, de verkoop te stimuleren en nieuw klanten te werven.

Conversie optimalisatie

Wij verhogen conversies door onder andere de techniek, het ontwerp en de gebruiksvriendelijkheid van uw online platform te optimaliseren.

Stap 2: Marketingcampagnes bedenken

Samen bedenken we opvallende en inspirerende marketingcampagnes. Campagnes die uitblinken in snelheid, relevantie, dosering, timing en personalisatie. Het doel van elke gepersonaliseerde campagne is om zo veel mogelijk relevante gebruikers te bereiken, om deze vervolgens te inspireren en te activeren. We stemmen iedere campagneboodschap zorgvuldig af op de voorkeuren van elke individuele gebruiker. Zo bereiken we succesvolle merkactivaties.

Stap 3: Campagnes uitrollen

Onze campagnes inspireren, boeien en binden mensen aan uw merk. Elke marketingcampagne vertelt daarom ook een persoonlijk en opvallend verhaal. Een beleving waarmee de doelgroep zich kan identificeren.

De campagneboodschappen delen we op de digitale kanalen waar de doelgroep met u communiceert. Op social media kanalen waar uw potentiële en bestaande klanten actief zijn. Waar mensen online hun ervaringen met andere mensen delen. Via al deze kanalen stimuleren we interacties, door relevante en gepersonaliseerde content te verspreiden.

We zorgen ervoor dat elke boodschap op het juiste moment wordt gecommuniceerd, via het juiste kanaal, met de juiste gebruiker en voor het juiste apparaat. Samen prikkelen en activeren we de doelgroep.

Stap 4: Meten, testen, analyseren en bijsturen

Wij meten continu de informatiebehoefte en het gedrag van uw doelgroep. Zo kunnen we sneller reageren op veranderingen in de voorkeuren en verwachtingen van uw (potentiële) klanten. Ook testen we verschillende varianten van alle beschikbare communicatie-uitingen. Dit doen we aan de hand van A/B testen. Vervolgens kiezen we de beste variant, om doelgroepen nog beter te bereiken en te activeren.

Daarnaast analyseren we voortdurend de online ervaringen en het sentiment van uw klanten. Deze klantinzichten gebruiken we om context van elke boodschap, evenals de timing en relevantie van ieder contactmoment te perfectioneren. Op deze manier maken we de online campagne nog gerichter, relevanter en persoonlijker. Dit resulteert op zijn beurt weer in meer online activaties én hogere conversies.