> >

“Betrokkenheid en binding spelen een sleutelrol bij het bouwen van een sterk merk.”

Sterke merken bieden een krachtige, onderscheidende merkbeleving. Deze merken vertellen een authentiek verhaal. Een persoonlijk merkverhaal dat mensen raakt, dat blijft hangen in hoofden en harten, en wordt doorverteld. Eens sterk merk weet mensen te inspireren, boeien, binden en activeren.

Samen versterken we de merkbeleving. Met de positionering van uw merk als vertrekpunt. Vervolgens creëren we een onderscheidende en duidelijk herkenbare merkpositionering. De volgende stap is het formuleren van uw merkwaarden. Deze worden vastgelegd in uw merkidentiteit. Vanuit uw identiteit en merkgedachte komt een uniek verhaal tot leven. We stippelen gezamenlijk uw merkstrategie uit. En vertalen deze vervolgens naar doeltreffende brandingcampagnes.

Betrokkenheid en binding spelen een sleutelrol bij het bouwen van een sterk merk. Daarom trekken we één lijn in het uitdragen van uw merkverhaal. We zorgen voor een consistente en inspirerende boodschap. Een persoonlijke merkboodschap, dat een positief gevoel oproept. Een authentiek verhaal, waarmee u de merkbeleving versterkt. Zo vergroot u de betrokkenheid van de doelgroep en bindt u klanten aan uw merk.

Stap 1: Merkpositionering bepalen

Het bepalen van uw merkpositionering start met het analyseren van de huidige en de gewenste positie. Op basis van de analyse wordt duidelijk of het gewenste imago ook aansluit bij de merkbeleving, die binnen de doelgroep heerst. En of uw merkbelofte voorziet in de wensen, behoeften en verwachtingen van uw doelgroep. Vervolgens bepalen we samen de juiste positie in de markt. Zo creëren we een sterke en duidelijk herkenbare merkpositionering. Een unieke positie, waarmee u zich duidelijk onderscheidt.

Stap 2: Merkstrategie uitstippelen

Samen leggen we uw verhaal vast in een krachtig merkconcept. Vervolgens stippelen we een onderscheidende merkstrategie uit. Deze strategie is volledig afgestemd op uw merkwaarden en al uw communicatie-uitingen. De merkstrategie nemen we als basis voor het opzetten en uitvoeren van opvallende brandingcampagnes.

Stap 3: Brandingcampagnes opzetten en uitvoeren

Een merk is meer dan alleen een logo. We visualiseren de identiteit van uw merk en leggen deze vast in een stijlgids. Vervolgens creëren we samen een unieke tone-of-voice; een eigen, herkenbare ‘stem’. Al deze stijlkenmerken zetten we in om uw merkidentiteit consequent, consistent en zo breed mogelijk uit te dragen. Dit doen we door samen onderscheidende brandingcampagnes op te zetten. Elke campagne heeft als doel om de merkidentiteit en -beleving te versterken.

Elke campagne rollen we samen uit. Hiervoor zetten we alle relevante kanalen, media én middelen in. Van uw website, app, digitale platformen en social media kanalen, tot uw visuele merkidentiteit en vormgeving, uw blog en nieuwsbrieven. Wij laten geen online kanaal of middel onbenut.

Stap 4: Commitment vergroten

Commitment en consistentie spelen een sleutelrol bij het versterken van de merkbeleving. Daarom trekken wij één lijn in alle merkcommunicatie. Stapsgewijs winnen we het vertrouwen van de doelgroep. We versterken uw merkbelofte door elke campagneboodschap te ondersteunen met gepersonaliseerde content, een onderscheidende tone-of-voice, een strakke vormgeving en krachtige visualisaties. Zo wint u de hoofden én harten van de doelgroep. En dat leidt weer tot een hogere commitment van de klant of gebruiker.