Werken bij Trees and the Forest? Bekijk onze openstaande vacatures en stageplaatsen

Bekijk vacatures
>

Online Usability“Optimaliseer de gebruikerservaring en voorkom zo obstakels in de klantreis.”

De gebruikerservaring als onderscheidende factor

Een optimale, consistente gebruikerservaring bepaalt het succes van uw merk, product of dienst. Dit geldt ook voor uw online platformen, zoals uw website, webshop of app. Deze digitale toepassingen vormen de belangrijkste verkoopkanalen. Het is daarom van belang om uw klanten ook online zo goed mogelijk te bedienen. De gebruikerservaring (user experience) is hierin de onderscheidende factor.

De gebruikerservaring als onderscheidende factorWij optimaliseren de gebruikerservaring en conversie van elke digitale toepassing. Dit is een continu proces van analyseren, testen, evalueren en optimaliseren. Het resultaat is één consistente ervaring op alle apparaten en alle schermgroottes. Zo haalt u het maximale uit uw online verkoopkanalen.

Wij brengen knelpunten in kaart op basis van gebruikersfeedback

Wij brengen knelpunten in kaart op basis van gebruikersfeedbackHet optimalisatieproces start met het testen van de gebruiksvriendelijkheid van uw online platform. Hiervoor zetten we diverse testsystemen in, zoals user feedback tools, eyetracking, mousetracking en analytics. Op basis van deze testen brengen we knelpunten binnen uw online platform in kaart. Deze knelpunten kunnen betrekking hebben op diverse onderdelen, zoals:

  • Design
  • Layout
  • Navigatie
  • Functionaliteiten
  • Content
  • Interactie

Vervolgens stellen we concrete optimalisatievoorstellen op, gericht op het optimaliseren van de gebruiksvriendelijkheid. Op basis van deze aanbevelingen nemen we de knelpunten binnen alle relevante onderdelen weg.

Nieuwe klantprocessen en oplossingen

Uit alle verzamelde gebruikersfeedback worden ook nieuwe kansen ontdekt. Deze kansen vertalen we naar compleet nieuwe klantprocessen en oplossingen voor uw online platform. Relevante oplossingen die aantoonbaar bijdragen aan de gebruikerservaring. Door middel van A/B testing experimenteren we met verschillende varianten van elke online oplossing. Vervolgens kiezen we de beste variant en implementeren we deze oplossing binnen uw platform.

Continu proces van analyseren, testen en optimaliseren

Continu proces van analyseren, testen en optimaliserenNa het optimalisatie- of implementatieproces voeren we een nulmeting uit om de startpositie te bepalen. Samen formuleren we uw online doelen. Specifieke doelen op het gebied van conversie, leadgeneratie, gebruikerservaring en betrokkenheid. Vervolgens benoemen we de KPI’s waarop u wilt sturen. Vanuit deze startpositie kunnen we de effecten voortdurend meten.

Snel inzicht in prestaties en behaalde doelen

Wij maken de resultaten inzichtelijk en transparant. Met behulp van real-time KPI dashboards heeft u snel inzicht in de resultaten per deelgebied. Via uw dashboard kunt u ook uitgebreide optimalisatie-rapportages raadplegen. Deze rapportages geven een actueel overzicht van de behaalde doelen en verbeteringspunten. Op basis van deze gegevens kunnen we uw online klantprocessen waar nodig snel bijsturen. En de prestaties van elke online oplossing continu evalueren en optimaliseren. Zo tillen we de gebruikerservaring consequent naar een hoger niveau.