>

GOOGLE ADWORDS CAMPAGNE VOOR TAPIJTCENTRUM NEDERLAND

Tapijtcentrum Nederland

ADVERTEREN VIA GOOGLE ADWORDS

Voor Tapijtcentrum Nederland hebben we een Google AdWords campagne voor trapbekleding ingericht. Op de website van Tapijtcentrum Nederland kunnen bezoekers door middel van de Trapcalculator berekenen wat de prijs is van het bekleden van hun trap op basis van specifieke kenmerken van de trap, zoals de kleur en het soort trap. Op deze manier ontdekken bezoekers in enkele klikken hoeveel de gewenste trapbekleding zal kosten. Het doel van deze campagne was om meer online verkopen te genereren.

FEITEN IN HET KORT

DOEL CAMPAGNE

Meer verkopen genereren

EFFICIËNTE BESTEDING

van het budget

5 DECEMBER 2017

Start campagne

CONTINUE MONITORING

middels A/B-testing

OVER TAPIJTCENTRUM.NL

Tapijtcentrum Nederland is ontstaan als familiebedrijf dat een betaalbare bijdrage wil leveren aan het ‘thuisgevoel’. De afgelopen decennia is het bedrijf uitgegroeid tot een van de grootste aanbieders van vloeren en raamdecoratie van ons land. Op dit moment hebben ze meer dan twintig woonwinkels in het midden en het zuiden van Nederland.

Tapijtcentrum Nederland wil meer woongeluk creëren voor iedereen. Dat doen ze door het aanbieden van producten van hoge kwaliteit voor elk budget.

DE CASE

Tapijtcentrum Nederland is de eerste die een Trapcalculator beschikbaar stelt, waarbij de bezoeker zijn eigen trapbekleding samen kan stellen. Op basis van specifieke kenmerken van de trap wordt direct online een offerte opgesteld.

In de Trapcalculator kunnen bezoekers hun eigen wensen en specificaties van de trap aangeven. Denk hierbij aan de kleur van het tapijt, of het een open of een dichte trap betreft en hoeveel treden de trap heeft. Op basis van de ingevulde gegevens wordt direct de prijsopgave getoond.

De trapcalculator, de online trapbekleding module van Tapijtcentrum Nederland:

trapcalculator-tapijtcentrum

KLANTVRAAG

mobiel tapijtcentrum nederlandTapijtcentrum Nederland heeft ons de opdracht gegeven om te zorgen voor meer online bezoekers naar de Trapcalculator op hun website. De meest efficiënte manier om deze specifieke doelgroep te bereiken, is via Google AdWords. Op deze manier bereiken we de bezoekers die middels een zoekopdracht aangegeven hebben dat ze geïnteresseerd zijn in het laten bekleden van hun trap. Daarnaast is dit een effectieve besteding van het budget; er hoeft alleen betaald te worden als men daadwerkelijk op de advertentie klikt en niet voor het aantal weergaven.

DOELGROEP

We hebben ervoor gekozen om de campagne lokaal op te zetten. De targetgroep in AdWords hebben we ingesteld binnen een straal van enkele kilometers rond acht winkels van Tapijtcentrum Nederland.

GOOGLE ADWORDS CAMPAGNE

In december 2016 is de campagne via AdWords van start gegaan. De tekstadvertenties werden zowel op mobiele telefoons op als desktops weergegeven op de zoekresultaten pagina van Google.

Allereerst hebben we onderzocht welke zoekwoorden relevant zijn voor deze advertentie. We hebben gekozen voor zoektermen als ‘trap bekleden’ en ‘trap stofferen’. Als budget hebben we een combinatie van maximale Cost Per Click en een dagbudget ingesteld.Tapijtcentrum-Adwords

Google AdWords maakt gebruik van een veilingsysteem dat bepaalt hoeveel je voor je advertentie in Google moet betalen. Dit is afhankelijk van verschillende factoren, zoals concurrentie, de relevantie van het zoekwoord en de Click Through Rate (CTR).

Voor een optimale AdWords campagne is het dus belangrijk dat de landingspagina aansluit op de advertentie. Daarnaast hebben we de gezorgd voor een hogere Click Through Rate (CTR) door het toevoegen van prijsextenties. Deze prijsextenties zorgen voor meer advertentieruimte, waardoor er automatisch meer mensen klikken op je advertentie.

Een betere kwaliteitsscore* in Google AdWords zorgt op zijn beurt voor een lagere Cost Per Click (CPC).

CONTINUE OPTIMALISATIE

Tijdens de campagne wordt de Google AdWords campagne dagelijks door ons gemonitord. Hierdoor is het mogelijk om vroegtijdig bij te sturen. Middels A/B testing hebben we onderzocht wat de beste varianten waren voor online oplossingen op het gebied van zoekwoorden, campagnes en advertentieteksten. We blijven continu optimaliseren door van de beter presterende B versie een B-1, B-2, B-3 versie te maken.

adwords-tapijtcentrum

*Kwaliteitsscore: de kwaliteitsscore geeft een schatting van de relevantie voor iemand die de advertentie bekijkt. Deze score wordt door Google bepaald op basis van eerdere