Werken bij Trees and the Forest? Bekijk onze openstaande vacatures en stageplaatsen

Bekijk vacatures
>

VERNIEUWDE MERKIDENTITEIT VOOR HAPERT

De sterkste Hapert

ACTIVERENDE CAMPAGNES & UX OPTIMALISATIE

De aanhangwagens van HAPERT zijn simpelweg de sterkste. Met een nieuwe merkidentiteit, een compleet website herontwerp en een reeks opvallende campagnes wil HAPERT zich blijvend bewijzen als de allersterkste in de hevig concurrerende markt voor aanhangwagens.

HET VERNIEUWDE HAPERT ONLINE ACTIVEREN

Voor de ontwikkeling van de nieuwe merkstrategie, het redesign en alle campagnes heeft HAPERT een beroep gedaan op de Blue Dragon Communication Group. Ambitions was verantwoordelijk voor strategie, ontwerp en vormgeving. De technische realisatie werd door Connexx verzorgd. Wij bedachten en lanceerden de volgende online campagnes, om ‘het nieuwe HAPERT’ onder de aandacht van de doelgroep te brengen:

  • Een spraakmakende en doelgroepgerichte activatiecampagne, om mensen online te prikkelen en te activeren.
  • Diverse Display en Retargeting campagnes via Google AdWords.

DE GEBRUIKERSERVARING OPTIMALISEREN

Naast deze activerende campagnes waren we ook verantwoordelijk voor de optimalisatie van verschillende onderdelen binnen de nieuwe website. Zoals de gebruikerservaring (UX), de klantreis en de landingspagina’s. Ook alle website content hebben we opnieuw geschreven. De nieuwe merkboodschap wordt éénduidig overgebracht, ongeacht waar de klant zich op de site bevindt. Hierdoor blijft de boodschap ook beter hangen.

HET DOEL

Mensen aan HAPERT binden. Nog specifieker: de loyaliteit van bestaande klanten verhogen, potentiële klanten over de streep trekken en de doelgroep succesvol activeren.

HET RESULTAAT

Grotere betrokkenheid van de doelgroep, hogere klanttevredenheid en -loyaliteit, evenals een hogere online conversie.

FEITEN IN HET KORT

FACEBOOK

Het platform voor merkactivatie

BRING IT ON!

De pay-off van het nieuwe HAPERT

BOUNCE-RATE

van landingspagina’s met 50% gedaald

USER EXPERIENCE

Een vast UX design voor alle dealersites

OVER HAPERT

Bring it onDe aanhangwagens van HAPERT staan al ruim 50 jaar bekend als de sterkste binnen de gewichtsklasse tot 3.500 kilo. Het bedrijf is actief op de Europese markt en levert haar aanhangers aan zowel ondernemers als particulieren. HAPERT heeft voor elke doelgroep een specifiek assortiment aan aanhangwagens ingericht.

De nieuwe pay-off: “BRING IT ON”.

DE CASE

HAPERT wil zich nog beter positioneren als de allersterkste binnen de aanhangerbranche. Bij deze visie hoort een nieuwe merkstrategie, die de merkbelofte van HAPERT uitdraagt. Het bedrijf heeft daarom samen met Ambitions een nieuwe visuele identiteit ontwikkeld. Een dynamische merkidentiteit, die dezelfde kracht en robuustheid uitstraalt als de aanhangwagens zelf. Dit merkconcept is vervolgens doorgetrokken naar het logo, de pay-off, het website redesign, de complete huisstijl en alle communicatie-uitingen.

Het HAPERT logo: nieuw versus oud.

 logo oud  hapert logo

DE KRACHT VAN DE STERKSTE!

De nieuwe merkidentiteit van HAPERT gaat uit van zijn eigen kracht. In plaats van het opsommen van onderscheidende voordelen, laten we juist de feiten spreken: de kracht, de duurzaamheid en de functionaliteit van elke aanhangwagen. Met de merkwaarde ‘kracht’ als kapstok van de nieuwe identiteit.

hapert 2

DE KLANTVRAAG

Het ontwikkelen van de nieuwe merkidentiteit was stap één. De tweede stap was: het vernieuwde HAPERT onder de aandacht van de doelgroep brengen, de doelgroep activeren en mensen binden aan het merk. HAPERT was zich ervan bewust dat de introductie van het nieuwe merkconcept pas succesvol is, als deze consequent, consistent en zo breed mogelijk wordt uitgedragen. Daarom heeft het bedrijf onze hulp ingeschakeld bij het online uitdragen van de nieuwe identiteit.

ONLINE ACTIVATIECAMPAGNE

Dit jaar bestaat HAPERT 50 jaar. De viering van het vijftigjarige bestaan was het perfecte moment voor de introductie van de nieuwe merkidentiteit. Tegelijk met de introductiecampagne hebben we een gerichte activatiecampagne uitgezet, om het nieuwe merk ook online te activeren.

Met deze campagne wilden we de betrokkenheid van bestaande klanten vergroten, potentiële klanten over de streep trekken en mensen in beweging brengen. Dit alles met één doel: de doelgroep verleiden om te kiezen voor het merk HAPERT.


HAPERT’s branding video, waarin de nieuwe merkidentiteit tot leven komt.

MENSEN ACTIVEREN VIA DISPLAY ADVERTENTIES

Een activatiecampagne is pas echt succesvol als een maximaal bereik is gerealiseerd en de doelgroep op het juiste moment, via het juiste kanaal wordt geactiveerd. Daarom hebben we de advertentiemogelijkheden van Google’s zoeknetwerk en het Display Netwerk benut. Wij hebben met name Display campagnes uitgezet, om succesvolle merkactivaties te realiseren. In de advertentiecampagnes stonden 4 speerpunten centraal:

  1. De naamsbekendheid vergroten
  2. Het merkimago versterken
  3. Kennis over het productaanbod vergroten
  4. De doelgroep in beweging brengen (voornamelijk via retargeting)

De eerste drie beoogde doelen hebben we bereikt, door interessante feiten over HAPERT te delen. Deze weetjes worden in diverse carrousel-advertenties getoond.

carrousel hapert

Een voorbeeld van een carrousel-advertentie met een interessant weetje.

Carrousel Hapert

Een voorbeeld van een carrousel-advertentie met een overzicht van het productaanbod.

GERICHTE RETARGETING CAMPAGNES

Daarnaast hebben we gerichte retargeting campagnes uitgerold, om terugkerende bezoekers te activeren. Het primaire doel: zo veel mogelijk clicks en conversies genereren.

Terugkerende bezoekers krijgen gerichte advertenties te zien van de aanhangwagen, die ze bij hun eerste bezoek hebben bekeken. Zoals bijvoorbeeld deze advertentie van het AZURE-model:

Retargeting Hapert

De retargeting advertenties hebben sterk bijgedragen aan het verhogen van het aantal kwalitatieve clicks. En dat heeft op zijn beurt weer geleid tot meer conversies, een hogere omzet en een hogere klantloyaliteit.

115 MILJOEN VERTONINGEN

De display advertentiecampagnes zijn uitgerold in alle landen waar HAPERT actief is. In een tijdsbestek van 8 maanden hebben we maar liefst 115 miljoen vertoningen gegenereerd!

OPTIMALISATIE VAN DE KLANTREIS

Naast het lanceren van de activatiecampagne zijn we nog volop bezig met het optimaliseren van de klantreis binnen de nieuwe website. Dankzij de analyse van real-time gebruikersinzichten hebben we al verschillende knelpunten binnen de online klantreis gesignaleerd en weggenomen. De volgende onderdelen en processen zijn tot nu toe binnen de site gestroomlijnd:

  • Bezoekers hebben nu sneller toegang tot de gewenste informatie.
  • De configurator en overige klantprocessen zijn gebruiksvriendelijker.
  • Alle online formulieren zijn vereenvoudigd.
  • Overbodige handelingen en onnodige tussenstappen zijn geschrapt.
  • De belangrijkste producteigenschappen zijn visueel verduidelijkt.
  • Self-service-functies, zoals veelgestelde vragen (FAQ), zijn verder uitgebreid.

CONVERSIEVERHOGENDE LANDINGSPAGINA’S

Daarnaast hebben we ook de gebruikerservaring van alle landingspagina’s geoptimaliseerd. Zowel de tekstuele als visuele content is zorgvuldig afgestemd op het gedrag en de behoefte van de klant. Elke landingspagina beschikt nu over heldere content-blokken voorzien van conversiegerichte informatie, overtuigende call-to-actions en krachtige visuals.

BOUNCE-RATE VAN 80% NAAR 30%

Dankzij onze inspanningen is de bounce-rate van de landingspagina’s met maar liefst 50% gedaald.

Links een afbeelding van de oude landingspagina en rechts de geoptimaliseerde landingspagina:

 

 

 

 Hapert landingspagina  landingpage nieuw

 

 

 

 

ZOEKMACHINE OPTIMALISATIE (SEO)

Ook de vindbaarheid van de landingspagina’s hebben we sterk verbeterd. Dit heeft ertoe geleid dat het merendeel van de online traffic op deze pagina’s binnenkomt. Vanaf deze landingspagina’s worden bezoekers zo snel mogelijk in de juiste richting gestuurd. Iedere bezoeker krijgt hierdoor sneller toegang tot de gewenste informatie en wordt via actiegerichte call-to-actions aangemoedigd om een vervolgstap te nemen.

UX OPTIMALISATIE IS EEN CONTINU PROCES

Het verbeteren en optimaliseren van de gebruikerservaring is een continu proces. Daarom worden alle fasen binnen de online klantreis voortdurend gemeten, geanalyseerd en geoptimaliseerd. En belangrijke klantprocessen consequent afgestemd op de snel veranderende behoeften van HAPERT’s klanten. Zo leveren we een actieve bijdrage aan het blijvend verhogen van de conversie, de omzet, de klanttevredenheid en -loyaliteit.