Werken bij Trees and the Forest? Bekijk onze openstaande vacatures en stageplaatsen

Bekijk vacatures

Om bezoekers de beste user experience, oftewel een optimale gebruikerservaring te bieden, dient uw website geheel afgestemd te zijn op de eindgebruiker. Vorige week hebben wij een uitgebreide beschrijving gegeven van de eerste 5 suggesties voor het optimaal bedienen van alle eindgebruikers. Hieronder volgt een opsomming van de overige 5 tips.

6. Creëer content die toegankelijk is voor alle doelgroepen

Het aantal gebruikers van mobiel internet blijft sterk groeien. In Nederland zijn er dit jaar 12,4 miljoen internetgebruikers, waarvan zes op de tien via mobiele apparaten internetten. Het is daarom van groot belang om een website aan te bieden die ook toegankelijk is voor mobiele apparaten, zoals een smartphone of tablet. Wereldwijd zijn er 1 miljard smartphones in gebruik en dit aantal blijft sterk groeien, waardoor het aanbieden van een mobiel-vriendelijke website noodzakelijk is om mobiele gebruikers optimaal te kunnen bereiken.

7. Voeg links toe die verwijzen naar relevante bronnen

Bij het lezen van uw website content kunnen prospects geïnteresseerd zijn in de herkomst van de aangeboden informatie, cijfers en onderzoeksresultaten. Indien u in een artikel, blog post of andere vorm van content refereert naar een deskundige bron of een onderzoeksbron citeert, voeg dan altijd een link toe die verwijst naar de originele bron.

8. Bied verschillende vormen van content aan

Bezoekers hebben uiteenlopende wensen, behoeften, verwachtingen en smaken. Om zo veel mogelijk bezoekers aan te trekken en aan uw website te binden dient u verschillende vormen van content aan te bieden. Creëer daarom verschillende vormen van content, zoals infographics, video’s, white papers en andere soorten content waarmee u een zo breed mogelijke groep prospects kunt aantrekken. Veel organisaties zien het nut en de noodzaak hiervan in en bieden daarom  minimaal 7 verschillende vormen van content aan.

9. Zorg ervoor dat gebruikers uw web content makkelijk kunnen vinden

Content marketing en SEO zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Een krachtige content marketing strategie richt zich op het zo verspreid mogelijk aanbieden van uw webcontent. Daarbij is het van essentieel belang om uw informatie via social networks te delen, zodat prospects uw website en bijbehorende content snel kunnen vinden.

10. Maak gebruik van aantrekkelijke visuals

Infographics en video’s zijn visuele aspecten die onmisbaar zijn bij het uitvoeren van een succesvolle content marketing campagne. Krachtige visuals ondersteunen de boodschap die u met uw web content wilt uitdragen. Maak uw boodschap aantrekkelijker door afbeeldingen toe te voegen aan white papers, nieuwsbrieven, blogs en andere web content. Infographics en ander beeldmateriaal kunt u daarnaast ook ideaal verspreiden via Pinterest en Instagram.

Bent u benieuwd naar de mogelijkheden op het gebied van content marketing? Op de website van Online Performance Experts vindt u aanvullende informatie over het uitzetten van een effectieve online marketing campagne. Daarnaast staat ons team van SEO Specialisten klaar om al uw vragen te beantwoorden.
Gerelateerde artikelen
Website optimalisatie: 10 tips om gebruikers optimaal te bedienen