Eind vorige maand heeft Twitter nieuwe advertentiemogelijkheden geïntroduceerd voor zowel binnen als buiten het social media platform. Via het zogenoemde Twitter Audience Platform hebben mobiele adverteerders nu de mogelijkheid om hun bereik buiten de microblog-site uit te breiden en daarmee potentiële klanten aan te trekken. Bedrijven kunnen direct vanuit hun dashboard geheel nieuwe doelgroepen benaderen, waaronder ook app gebruikers die geen gebruik maken van Twitter.

Hoe werkt het Twitter Audience Platform?

Dit advertentieplatform — voorheen bekend als het Publisher Platform — maakt het mogelijk om gesponsorde video’s en tweets via andere apps te promoten. De app gebruiker krijgt deze Promoted Tweets vervolgens als advertentie te zien. Afhankelijk van het type advertentie wordt de gepromote tweet in de vorm van een video, native ad, banner of interstitial getoond.

Via het Twitter Audience Platform kunnen adverteerders al hun uitgelichte tweets of video’s in een app laten plaatsen. Het kopen van advertentieruimte vindt plaats op basis van real-time bidding (RTB). Gebruikers zien de tweet direct in de app en kunnen deze vervolgens retweeten, door op de advertentie te klikken. De gebruiker wordt dan gelijk naar Twitter doorgestuurd.

Hieronder volgt een voorbeeld van een Promoted Tweet, dat met behulp van het nieuwe advertentieplatform is getransformeerd tot een fullscreen interstitial:

Buiten Twitter adverteren - Voorbeeld van Promoted Tweets in mobile apps

Adverteren in duizenden andere mobiele apps

Het Audience Platform helpt adverteerders in contact te komen met nieuwe doelgroepen buiten Twitter, door de mogelijkheid te bieden om te adverteren in duizenden mobiele apps. De adverteerder kan hiervoor eenvoudig gebruik blijven maken van de door het platform aangeboden tools voor analyse, targeting, monitoring, tracking, rapportage en overige ROI tools.

Het tonen van Twitter advertenties in andere apps is een uiterst effectieve marketing tool, aangezien internetgebruikers 80 tot 90% van hun tijd besteden aan mobiele apps. Volgens het social media platform kunnen adverteerders het bereik verdubbelen, door gesponsorde campagnes buiten Twitter te promoten. Sterker nog; de microblog-site heeft op basis van eigen testen aantoonbaar gemaakt dat het bereik hierdoor groeit tot maar liefst 700 miljoen gebruikers.

Verdubbel het mobiele bereik van uw Promoted Tweets

Daarnaast heeft het bereik binnen Twitter een plafond; het aantal relevante volgers en daarmee de potentiële conversie mogelijkheden bereiken na verloop van tijd een limiet. Voorheen was het mogelijk om 300 miljoen maandelijkse actieve gebruikers via Twitter ads te bereiken. Met de introductie van het Audience Platform, waarmee u afbeeldingen of video’s buiten het social media platform kunt promoten, wordt het nu mogelijk om het bereik van tweets met meer dan 130% te vergroten. In de nabije toekomst wordt het advertentieprogramma uitgebreid voor diverse andere marketingdoelstellingen, zoals website clicks en conversies. 

Waarom zou u campagnes starten via Twitter en het Audience Platform?

Volgens Twitter zelf kunnen adverteerders het bereik van tweets verdubbelen én de ‘Cost Per View‘ (CPV), of de kosten per bekeken advertentie, met 30% verlagen.

Bereik 700 miljoen gebruikers via Twitter Audience Platform ads

De voordelen van Audience Platform advertenties op een rij

Volledige toegang tot alle Twitter ad tools
Adverteerders hebben volledige toegang tot alle ROI tools, ook als er buiten het social media platform wordt geadverteerd. Elke campagne wordt ondersteund door diverse targeting tools, zoals Interesse en Zoekwoorden, zodat gebruikers ook de meest relevante ads krijgen te zien.

Meer diversiteit in advertentie types
Adverteerders hebben een grote diversiteit aan advertentievormen tot hun beschikking. Van fullscreen interstitials en banner ads, tot app installs, native en video ads; elke campagne kan compleet afgestemd worden op de advertentiemogelijkheden binnen apps.

Optimale gebruikerservaring dankzij unieke Ads Creatives
Met behulp van Twitter’s Ads Creatives tool kunnen adverteerders unieke campagnes opzetten en zich richten op een hoge betrokkenheid en optimale gebruikerservaring. Daarnaast zijn diverse social media acties inbegrepen, zoals Retweets en Favorieten.

Advertentie campagnes met een groter bereik wereldwijd
Dankzij het enorme internationale bereik van Twitter, biedt het Audience Platform kansen om zowel het mobiele bereik als het wereldwijde bereik van uw Tweets te verdubbelen. Uit onderzoek is bovendien gebleken dat consumenten — zowel Twitter als niet-Twitter gebruikers — 123% meer tijd besteden aan het bekijken van Audience Platform advertenties, in tegenstelling tot traditionele interstitial ads.

Ook nieuwe doelgroepen buiten Twitter bereiken?

Wilt ook het mobiele bereik van uw Promoted Tweets op én buiten Twitter sterk vergroten? Dan adviseren wij u om de advertentiemogelijkheden van het Audience Platform te benutten.

Als u meer informatie wilt over het advertentieplatform, of ondersteuning kunt gebruiken bij het strategisch opzetten en uitvoeren van creatieve Twitter ads campagnes, neem dan gerust contact met ons op. De social media marketing specialisten van Online Performance Experts nemen graag de complete organisatie van uw advertentiecampagnes uit handen!