Werken bij Trees and the Forest? Bekijk onze openstaande vacatures en stageplaatsen

Bekijk vacatures

Facebook marketing is een uiterst belangrijk onderdeel van uw Social Media Marketing strategie. Wilt u optimaal gebruik maken van het marketing platform, dan is het van belang dat u pakkende en interactieve Facebook posts op uw zakelijke pagina plaatst. Vorige week zijn de eerste 4 tips voor het schrijven en aanbieden van Facebook berichten en status updates reeds beschreven. Onderstaand vindt u een uitgebreide beschrijving van de overige 4 praktische tips.

# 5: Beantwoord snel op vragen, opmerkingen en overige reacties

Zorg ervoor dat u geen enkele vraag, opmerking of relevante reactie onbeantwoord laat. Hierdoor geeft u aan dat u veel waarde hecht aan de mening van uw doelgroep. Probeer daarnaast ook zo snel mogelijk te reageren op een bericht van een Facebook gebruiker, zelfs als u een negatief bericht heeft ontvangen.

# 6: Zorg ervoor dat uw Facebook posts niet uit het zicht verdwijnen

Evalueer via Facebook Insights op welke dag en tijdstip een hoge respons op uw post wordt ontvangen. Stem de planning van uw posts af op de momenten waarbij sprake is van een hoge activiteit van uw doelgroep. Daarnaast kunt u ook betalen voor het promoten van uw posts op het social network. De Facebook post wordt hierdoor bovenaan in het nieuwsoverzicht van uw doelgroep getoond. Ondanks dat het social network hiermee uiteraard de advertentie-inkomsten probeert te stimuleren, wordt ‘Promoted Posts’ gezien als een interessante optie voor ondernemers die bepaalde content nog beter onder de aandacht van de beoogde doelgroep willen brengen.

# 7: Stem uw content af op de informatiebehoefte van uw doelgroep

Facebook Insights is daarnaast ook een praktisch instrument om uw publiek te identificeren en de informatiebehoefte van uw volgers te herkennen. Analyseer het bezoekersgedrag regelmatig en stem uw content af op de resultaten. Creëer bijvoorbeeld content over een relevant evenement, een voorstelling of culturele show die in het geografische gebied van uw volgers en fans wordt georganiseerd. Het programma dient uiteraard wel aan te sluiten bij uw merk, specialisme, product of dienst.

# 8: Zorg voor interactieve posts met een call-to-action

Om een optimale betrokkenheid en interactie met uw doelgroep te kunnen realiseren, dient uw Facebook post over een krachtige call-to-action (CTA) te beschikken. Hierdoor kunt u de aandacht van uw doelgroep trekken en worden gebruikers overgehaald om een bepaalde handeling uit te voeren. Met behulp van een interactieve post raken uw volgers en fans geïnspireerd om daadwerkelijk actie te ondernemen. Start uw bericht bijvoorbeeld met het stellen van een vraag die specifiek is gericht op de wensen, behoeften, vragen en interesses van uw doelgroep. Beantwoord de vraag met een beknopt antwoord, inclusief een link naar uw website of blog waar aanvullende informatie gevonden kan worden. Voeg ook een afbeelding of ander beeldmateriaal toe om de call-to-action te versterken.

Wilt u ook graag met uw zakelijke Facebook Pagina op een succesvolle wijze uw doelgroep bereiken, betrekken, binden en boeien? Het ervaren team van Online Performance Experts ondersteunt u optimaal bij het opzetten en uitvoeren van een Facebook marketing campagne op maat. Aan de hand van onze doeltreffende Social Media Marketing campagnes realiseren wij met uw website een maximale aanwezigheid op social networks en een optimale sociale interactie met uw volgers, fans en potentiële klanten.

Bent u benieuwd geraakt naar de mogelijkheden op het gebied van Social Media Marketing? Neem dan gerust contact met ons op. Ons team van specialisten adviseert u graag over de mogelijkheden, specifiek afgestemd op uw organisatie, wensen, doelstellingen en verwachtingen.

 

Gerelateerde artikelen
Facebook marketing tools: 8 tips voor interactieve posts (deel 1)