Het internet evolueert in een zeer snel tempo. Ook zoekmachines en daarmee samenhangende zoekmachine optimalisatie (SEO) evolueren mee met de ontwikkeling van het internet. SEO wordt momenteel op verschillende manieren toegepast. Het ontwerpen van een website met een zoekmachine vriendelijk design en een gebruiksvriendelijke structuur, is bijvoorbeeld een van de SEO strategieën om een hoge positie in de zoekmachines te verkrijgen. Een andere SEO strategie speelt in op social media, door content op het internet aan te bieden in de vorm van artikelen, handleidingen, e-books, persberichten, foto’s en video’s. Al het materiaal verwijst vervolgens weer naar de originele website.

Hoewel het mogelijk is om aan de hand van bijvoorbeeld het volgen van de Google richtlijnen voor webmasters, te stijgen naar een toppositie in de zoekmachineresultaten, wordt het steeds lastiger om dit te bewerkstelligen. De zoekmachines hebben als doel om waardevolle zoekresultaten te leveren, waardoor ze bij elke zoekopdracht in staat moeten zijn om kwalitatieve en relevante informatie te garanderen. Het belangrijkste aspect van deze ontwikkeling is het leveren van content dat wordt beschouwd als kwalitatief hoogwaardig, relevant en waardevol.

Met uw content kennisleiderschap claimen

De belangrijke vraag is: wat is de toekomst van SEO? Aan de hand van de recente ontwikkelingen op het gebied van zoekmachines wordt de positie in de zoekresultaten bepaald aan de hand van het waarderen van content. Hier kunt u op inspelen door relevante, waardevolle, kwalitatieve en overtuigende content te creëren om daarmee te kunnen beantwoorden aan de informatiebehoefte van uw doelgroep. Het uitgangspunt hierbij is het aandragen van nieuwe ideeën (in het Engels beter bekend als ‘thought leadership’), oplossingen en het claimen van leiderschap op uw expertisegebied. Content gedreven leiderschap wordt daarom beschouwd als de opvolger van de meer traditionele SEO.

Het claimen van kennisleiderschap dient daarom ook de kern van uw content marketing strategie te vormen. Niet alleen uw positie in de zoekmachineresultaten stijgt hierdoor, maar ook de kwaliteit van uw content. Door lezers met behulp van content te overtuigen van uw expertise en oplossingen op uw expertisegebied aan te bieden, zullen zoekmachines uw website hoger waarderen.

De basis voor online succes

Technologie verandert drastisch en in een verbluffend hoog tempo, waardoor ook de wijze waarop organisaties effectief online ondernemen continu verandert. Ook de technologische ontwikkelingen van zoekmachines en de ingrijpende gevolgen van social media op de wijze waarop wordt gecommuniceerd, spelen een cruciale rol. Het wordt daarom des te belangrijker om waardevolle content in verschillende vormen aan te bieden voor zoekende internetgebruikers en gebruikers van social networks. Om online succes te kunnen realiseren is content gedreven leiderschap een onmisbare en uiterst effectieve methode.    

Voor meer informatie over het realiseren van content gedreven leiderschap, kunt u de website van Online Performance Experts bezoeken. Ons team van Internet Marketing Specialisten beantwoordt graag al uw vragen.