Werken bij Trees and the Forest? Bekijk onze openstaande vacatures en stageplaatsen

Bekijk vacatures

Het creëren van geloofwaardige en kwalitatieve content is vandaag de dag één van de belangrijkste activiteiten van een online marketeer. Deze activiteit is namelijk van sterke invloed op SEO, zoekmachineresultaten (SERP’s), merkreputatie en nog belangrijker, het realiseren van conversie.

Maar wat voor content zou u als online marketeer moeten creëren, om een effectieve content marketing campagne te kunnen realiseren? En nog specifieker: op welke manier kunt u webcontent het beste aanbieden, zodat u door uw doelgroep wordt opgemerkt en vervolgens potentiële klanten kunt aantrekken?

Hieronder vindt u een lijst van de 7 meest doeltreffende vormen van content.

 1. Bloggen

Een blog is de kernactiviteit van uw content marketing strategie. Minimaal 3 tot 4 keer per week dient u nieuwe content op uw blog te publiceren. De inhoud dient daarbij niet ter promotie van uw product of dienst aangeboden te worden, maar voorzien te zijn van waardevolle informatie en relevante oplossingen op uw expertisegebied.

2. Handleidingen en e-books

Het aanbieden van een handleiding of e-book is een effectief middel om relevantie informatie of een oplossing voor een bepaald vraagstuk te verspreiden. Het doel achter deze vorm van online content is het snel en efficiënt verspreiden van uw boodschap en het aansporen tot het veelvuldig delen via social media en andere online kanalen. Deze vorm van content marketing kan een sterke bijdrage leveren aan het vergroten van uw geloofwaardigheid en het verhogen van vertrouwen bij uw doelgroep.

3. White Papers

White papers worden aangeboden met een educatief artikel, inclusief een overtuigende en probleemoplossende brochure. Via het magazine gedeelte wordt de lezer uitgebreid geïnformeerd. Het brochure gedeelte wordt daarentegen gebruikt ter promotie van een product of dienst. Een White paper wordt gezien als een zeer kosteneffectieve wijze van het verspreiden van webcontent.

4. Nieuwsbrieven

Het aanbieden van nieuwsbrieven is een van de belangrijkste onderdelen van content marketing. Om bezoekers naar uw website te laten terugkeren, is het van belang dat u regelmatig een e-mail met nieuwe informatie naar (potentiële) klanten stuurt, om daarmee de lezer uit te nodigen om uw website nogmaals te bezoeken. Zodoende wordt u doelgroep op de hoogte gebracht van bijvoorbeeld een uitbreiding van het productaanbod, de laatste aanbiedingen en nieuwe ontwikkelingen binnen uw organisatie.

5. Infographics

Uit diverse onderzoeken is gebleken dat de kans dat een infographic wordt gelezen, 30 keer hoger is dan bij een tekstuele boodschap. Het gebruik van een infographic als onderdeel van uw marketingmix, resulteert in een snelle groei van het bezoekersaantal. Een andere belangrijke factor is de sterke invloed van een infographic op SEO, dat wordt vertaald naar een toename van bezoekers en een hogere conversie.

6. Video’s

Het gebruik van video’s is een uiterst geschikt middel om met uw publiek te kunnen communiceren. Een korte video van twee tot vijf minuten kan meer zeggen dan duizend woorden. Net zoals bij een infographic, wordt een complex onderwerp met behulp van een video op een duidelijk en begrijpelijke wijze gepresenteerd. Met een video creëert u daarnaast een meer persoonlijke benadering en kunt u een diepgaander contact met uw doelgroep realiseren. Zorg er daarom voor dat u informatieve en overtuigende video’s aanbiedt, om een krachtig visueel element aan uw content marketing strategie toe te kunnen voegen.

7. Social Media

Het gebruik van microblogging via social media is een van de meest effectieve manieren om nieuwe content te delen. Via onder andere Twitter, Facebook, Google+ en LinkedIn is uw doelgroep actief bezig met het opzoeken en delen van interessante webcontent. Om uw content te kunnen promoten dient u intensief gebruik te maken van social media sites.

Heeft u advies nodig bij het creëren en verspreiden van kwalitatieve content? Bezoek dan de website van Online Performance Experts voor een indruk van onze diensten. Ons team van SEO Specialisten voert graag een effectieve content marketing strategie voor u uit.