Werken bij Trees and the Forest? Bekijk onze openstaande vacatures en stageplaatsen

Bekijk vacatures


Volgens Google dient het Google+ netwerk onderdeel te zijn van de marketing mix van een organisatie. Maar hoe kunt u als organisatie het meeste halen uit Google+ marketing? Google+ (ook bekend als Google Plus of G+) gebruikers besteden immers niet meer dan gemiddeld 3 minuten op het social network. Veel organisaties worstelen daarom met het aantrekken en binden van Google Plus gebruikers.  Als gevolg daarvan zijn marketeers ook hevig op zoek naar een effectieve strategie voor social media marketing, waar Google+ uiteraard ook onderdeel van is.

Wat is het potentieel van Google+ marketing?

Om het potentieel van Google Plus te kunnen herkennen en volledig te benutten, is het belangrijk om dit marketinginstrument los te zien van alle andere social networks. In plaats van het netwerk als een sociale ontmoetingsplek aan te merken, dient u Google+ te beschouwen als een middel om uw online aanwezigheid samen te voegen. Google+ wordt op deze wijze uw zakelijke identiteit op het internet, met +1’s die worden weergegeven op uw website, in zoekmachine advertenties, mobiele advertenties en op vele andere online kanalen. Door middel van het realiseren van +1’s, als resultaat van succesvolle online campagnes, kunt u optimaal profiteren van de explosief groeiende online interactie via social media. Onderzoeksgegevens hebben aangetoond dat meer dan 70 procent van de consumenten hun koopbeslissing baseren op klantbeoordelingen of aanbevelingen van vrienden en familie. Daarnaast gebruikt meer dan 80 procent van de consumenten online bronnen om onderzoek te doen over een product. Het uitvoeren van een effectieve Google Plus marketing campagne zorgt ervoor dat +1’s met aanbevelingen over uw product of dienst, op het juiste moment aan uw doelgroep wordt getoond.

6 tips voor Google+ succes met uw organisatie

Hieronder volgen 6 eenvoudige tips voor het succesvol inzetten van Google+ marketing voor uw organisatie.

1. Creëer een officiële pagina voor uw organisatie

De eerste stap is uiteraard het creëren van een pagina om zichtbaar te worden in het netwerk. De pagina is het startpunt voor het bouwen van een online identiteit. Met een paar eenvoudige stappen kunt u een account voor uw bedrijf aanmaken.

2. Zorg voor een interactieve pagina

Google geeft organisaties de mogelijkheid om visuele en interactieve pagina’s te creëren. Door interessant en uniek beeldmateriaal aan te bieden, zult u sneller +1’s realiseren. Daarnaast is het bijvoorbeeld mogelijk om uw connecties direct en eenvoudig op de hoogte te brengen van een update, zoals het beschikbaar stellen van nieuw beeldmateriaal.

3. Maak gebruik van Hangouts

Hangouts zijn ideaal voor productlanceringen, het verhogen van de naamsbekendheid en het winnen van vertrouwen en loyaliteit bij uw huidige klanten. Voordat u gaat starten met een Hangout is het verstandig om op de hoogte te zijn van de verschillende functies. Blijf ook op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen, aangezien Google continu bezig is met het verbeteren van alle functies en het toevoegen van  nieuwe functies. Hieronder volgen enkele aandachtspunten bij het gebruik van een Hangout:

  • Maak geen gebruik van draadloos internet, maar van een vaste internetverbinding. Het uitvallen van een videochat heeft een negatieve invloed op het aantrekken van prospects.
  • Hangouts zorgen voor een spontane interactie met uw klanten en andere deelnemers. Daarbij is het wel van belang om u goed voor te bereiden op de videochat, om zodoende een professionele, overtuigende en betrouwbare indruk te kunnen maken.
  • Een Hangout geeft u de mogelijkheid om uw merk een gezicht te geven. Kies daarom een geschikte vertegenwoordiger. Een adequate vertegenwoordiger beschikt over de juiste expertise en een representatieve en overtuigende uitstraling.
Bekijk onderstaande video om een indruk te krijgen van het nut van Hangouts:

Volgende week volgt een uiteenzetting van de overige 3 tips voor het succesvol inzetten van Google Plus marketing voor uw organisatie.

Gerelateerde artikelen
6 tips om zoekmachine optimalisatie te stimuleren met Google+ (deel 2)