Werken bij Trees and the Forest? Bekijk onze openstaande vacatures en stageplaatsen

Bekijk vacatures

Wat is het potentieel van Google+ marketing? En hoe kunt u als organisatie het meeste halen uit uw Google Plus marketing strategie? In het eerste deel van dit tweedelige artikel heeft u een antwoord gekregen op deze vragen en daarnaast zijn de eerste 3 tips voor Google+ succes beschreven. In dit deel worden de overige 3 tips uiteengezet. Aan de hand van alle instructies kunt u een succesvolle start maken met Google Plus marketing.

6 tips voor Google+ succes met uw organisatie

Hieronder volgen de overige 3 tips voor het succesvol inzetten van Google+ marketing voor uw organisatie.

4. Link uw Google Plus Pagina aan uw advertenties

Door gebruik te maken van de Sociale Extensies functie in AdWords, worden uw landingspagina’s verbonden met zoekmachine advertenties. Alle +1 aanbevelingen die afkomstig zijn van zoekresultaten, uw G+ Pagina, uw website of uw advertenties worden op deze manier zichtbaar als internetgebruikers op zoek zijn naar relevante informatie. Hierdoor wordt de kans groter dat de gebruiker uw advertentie tegenkomt met een aanbeveling van een connectie of vriend. Voor meer informatie over het koppelen van uw Google Plus Pagina aan uw AdWords advertenties kunt u bij AdWords Help terecht.

In onderstaande video wordt aanvullende informatie gegeven over de werking van +1 aanbevelingen en beoordelingen in de Zoekmachine en Maps.

5. Plaats een Google+ badge op uw website

Naast het toevoegen van uw G+ Pagina aan uw advertenties, kunt u ook een Google+ badge op uw website plaatsen. Door het toevoegen van een Google+ badge is Google in staat om alle +1’s van uw website en uw Google Plus Pagina doeltreffender aan internetgebruikers aan te bieden. Door middel van het koppelen van uw website aan uw G+ Pagina worden recente Google Plus berichten in de zoekresultaten onder uw website weergegeven. Ook uw activiteiten op het social network worden hierdoor zichtbaar in gerelateerde Google Maps zoekresultaten. Al deze factoren zorgen uiteindelijk voor een betere SERP-positie (Search Engine Results Page).

6. Meet het effect van Google+ interacties en aanbevelingen

In AdWords kunnen marketeers de invloed van +1 aanbevelingen meten, door middel van het analyseren van de rapportages van alle advertenties gebaseerd op +1’s. Onder het segment ‘+1 meldingen’ kunt u de rapportages vinden. Google heeft aangegeven dat de +1 meldingen zorgen voor een stijging van de CTR (Clickthrough rate, oftewel doorklikratio). Het stijgingspercentage ligt tussen de 5 en 10 procent voor betaalde zoekmachine advertenties.

Google Analytics beschikt daarnaast over de krachtige functie Sociale rapporten, waarmee u inzicht krijgt in de specifieke Google Plus interacties rond uw content en de impact op uw organisatiedoelstellingen en conversies, dankzij de Sociale conversie rapportages.

Wilt u graag een specialistisch advies over effectieve Google+ marketing, specifiek afgestemd op uw organisatie? Neem dan gerust contact met ons op via het contactformulier. Ons team van Online Performance Experts helpt u graag verder!

 

Gerelateerde artikelen
6 tips om zoekmachine optimalisatie te stimuleren met Google+ (deel 1)